News:

Two-Factor Authentication is now enabled. For instructions, visit the Engine Room.

Main Menu

Dutch Steampunk-meetup?

Started by Frau Tankgerhausen, January 13, 2009, 09:19:01 PM

Previous topic - Next topic

Torvald_Faust

Doet me denken...Ik wou één van de twee dagen Midwinter Fair Steampunk gaan ;D Wie doet er mee?

ooakkarin

Hallo,
ik kunt niet alle van jullie lees... (mijn Nederlandse is niet zo goed) ...
maar ik hebt een vraag:
is dordt in stoom nu alle twee jaars?


Sir W.M.

#27
Good day,

There will be a Steampunk exhibit at Dynamo in Eindhoven in The Netherlands
on December the 18th, from 7 pm till 1 am.
And also there will be a concert from Coppelius and The Violet Tribe.

There will be an admission for the concert,
€17,- at door and €15,- pre-sale.
The Exhibit is free.
For more information click here.

I'll be there, will you be there too?

Friendly Greetings,

Sir W.M.
]l[  .:°: Sтeαmpuиk ℓαи∂ :°:. ]l[

Torvald_Faust

Dangnabbit, already promised one of my mates that I would attend his birthday shindig, else I would be all over it :(

Sum in Ona

why not meet at some museum or dunno castle or something.. park thing.. anything sort of related to steampunk  go have a high tea with everyone ;)
Now I am dreaming
I must
for reality be
no threat
-S.I.O.-

Torvald_Faust

Indeed! Good question :) I suppose the answer would be that no one took the reign in organising such a day yet ;)

Sum in Ona

hmm well why not try and do it together? I'll look and see if there's anything up this year that is of interest
Now I am dreaming
I must
for reality be
no threat
-S.I.O.-

Torvald_Faust

I am normally in for that kind of thing, but I am fairly busy at the moment - but by all means, do some reconnaissance :)

Sum in Ona

lol vooruit dan.. tussen het drukke student zijn door dan..
Now I am dreaming
I must
for reality be
no threat
-S.I.O.-

Torvald_Faust

Veel plezier...en veel sterkte :D ;)

Sum in Ona

m'n moeder kwam met iets super cools: er rijd een stoomtrein tussen hoorn en Medemblik
EN er is een stoom week? en volgens mn moeder zou hij ook in hoorn zijn dan..
En in Hoorn ken ik een high tea winkel
hoeft niet perse daar.. maar zou een mooie combi zijn..
Now I am dreaming
I must
for reality be
no threat
-S.I.O.-

AmsterdamSpook

Hi folks,
I put on a Halloween costume ball in Amsterdam every year (for 11 years). The crowd is fantastic & it is a very costumed affair! The theme this year will be steampunk freak show, with all sorts of performers and oddities. More info to come but am just trying to see what the steampunk scene is like in Holland. Check www.amsterdamspook.com for an impression of past parties. Sure to be a fun, visually fabulous night & I hope you would like to join!
Feel free to share any ideas or offer feedback on what you'd like to see at the event. If you're holding an event, I'd love to join. I can't seem to find anything going on here, in that realm. The steam train idea is fun!
I absolutely love steampunk & hope this grows in NL!   

Torvald_Faust

The comming party will be from 28-31 October then, I suppose?

AmsterdamSpook

Sorry for the slow reply, didn't see it til now. There will be a mini Halloween festival from 28-31, but the costume ball with a Victorian Freak Show theme will be on the 29th of Oct at the Odeon Theater.
Most don't know what I mean when I say Steampunk so have been trying to help people visualise it: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=217789521595830&set=a.217772634930852.50704.106531816054935&type=1&theater
Also had great contact with the costume shops, who will be hunting down some decent brass goggles & gear so people can find what they're looking for. (I stocked up in the UK last month). Me, I'm busy building a top hat with mechanical carousel with doll heads.
Can't wait & hope to see some neder-steam there

Torvald_Faust

I'll toss it into my agenda, just to be on the safe side. But that's not saying I'll come ;)

Wolvic Neostis

Om de thread weer maar eens uit de graveyard te vissen:

Zondag 25 september:
STOOMFESTIVAL TE MARIEMBOURG

Stoomtreinfestival! Rond 9u30 vertrekt een oude Dieseltrein uit Brussel-Zuid. Die rijdt naar Mariembourg, waar het stoomfestival doorgaat, en vertrekt terug rond 17u...
Een ticket heen en terug kost €20, inclusief het stoomfestival!
Meer info: http://insiteout.brinkster.net/0000064cfv3v/index.asp

[hotlinked, sorry folks]

STEAMFESTIVAL IN MARIEMBOURG -BELGIUM
Steamtrainfestival in Belgium. Old Dieseltrain will drive from Brussel South to the Steamfestival.
€20 all in, see http://insiteout.brinkster.net/0000064cfv3v/index.asp



Helaas kan ikzelf niet komen, want ik heb al iets anders te doen...
Also known as Gabriel Claringbold
|. |O|. | De poëzie van Stoom en Staal
|. |. |O| The poetry of Steam and Steel
|O|O|O| Brass and cupper

Marco

Misschien een beetje ver voor sommige/meeste, maar in Limburg hebben we de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Die rijden het hele jaar door met een stoomtrein vanuit het 100 jaar oude station in Simpelveld.

http://www.zlsm.nl/

In de trein kunnen honderd personen en de trein is volledig af te huren indien wenselijk.

Frau Tankgerhausen

Willen mensen nog naar de midwinterfair in het Archeon gaan?
Plastic parts and glue,
doing everything I can do,
to build the steambears.<3

....How hyu gun get him to do dat?

citizen_erased

Quote from: Frau Tankgerhausen on November 13, 2011, 10:12:27 PM
Willen mensen nog naar de midwinterfair in het Archeon gaan?

ik wil wel gaan, maar ik moet eigenlijk dat hele weekend werken, en ik ben dan net terug uit Londen ook. Kan dus lastig worden, maar ik zal het laten weten als ik alsnog kan gaan ^^
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Floris von timothy

hier de Enschedese brigade (die op het moment nog uit te weinig bestaat, don't worry, workin' on it).
ik dacht laat ik deze thread maar eens van wat stof ontdoen en vragen of er met de zomervakantie voor de boeg nog plannen voor een meeting zijn. desnoods in een random park of op een plein in een stad, maar het zou awesome zijn om eens met meer dan 2 of 3 mensen steampunk over straat te gaan ;D
http://flowlow.deviantart.com/<br /><br />"--The only difference between science and messing around is writing it down..."- Adam Savage

citizen_erased

Quote from: Floris von timothy on June 07, 2012, 09:51:15 AM
hier de Enschedese brigade (die op het moment nog uit te weinig bestaat, don't worry, workin' on it).
ik dacht laat ik deze thread maar eens van wat stof ontdoen en vragen of er met de zomervakantie voor de boeg nog plannen voor een meeting zijn. desnoods in een random park of op een plein in een stad, maar het zou awesome zijn om eens met meer dan 2 of 3 mensen steampunk over straat te gaan ;D

Ooohh ja lijkt me leuk!

Mijn zomervakantie wordt wel al steeds voller gepland, maar voor een meet-up kan ik vast nog wel tijd vrij maken 8D

(en hey, Enschede! Twenteee. Kom zelf eigenlijk uit de Achterhoek, maar ach XD)
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Floris von timothy

verder had ik nog een idee, namelijk gogbot.
voor degene die het niet kennen: het is een kleinschalig kunst/techniek festivalletje in enschede (dit jaar van 6 tot 9 sept) dat vooral cyberpunk maar ook veel steampunk elementen bevat. het kwam dan ook bij mijn vriendin op om misschien daar een meet te organiseren.
de hele stad is op dat moment  gevuld met exposities, de oude kerk is omgetoverd tot ruimte waar allerlei vreemde en buitenaardse machines hun werk doen, en er was vorig jaar (ik denk dit jaar ook wel) zelfs een custume contest.
misschien een leuk idee.
ook is het door de afstand van onze oosterburen (de duitse grens is 5km verderop) misschien mogelijk om een tweelands meet te organiseren.
iemand betere/andere ideeën of aanpassingen?:)
http://flowlow.deviantart.com/<br /><br />"--The only difference between science and messing around is writing it down..."- Adam Savage

Floris von timothy

ps. voor gogbot is toegang gratis, en hoeven geen kaartjes gehaald te worden, dit omdat het bijna de gehele binnenstad betreft en het georganiseerd word door gemeente enschede, de universiteit twente, artez/aki en saxion hogescholen.
http://flowlow.deviantart.com/<br /><br />"--The only difference between science and messing around is writing it down..."- Adam Savage

Stavros

Hey allemaal! Het is zalig om te lezen dat er steampunk-bijeenkomsten zijn , maar zijn deze ook in Vlaanderen of toch bij de grens met Nederland?
Ik interesseer me nog maar net in steampunk dus heb er eigenlijk weinig verstand van  :-\.
En hoeveel kost zoiets eigenlijk?

alvast bedankt  ;D
Yaaaaarrrr!!!!

Stavros

En persoonlijk denk ik dat plannen via een forum best moeilijk is  ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch idee hoor maar is er geen mogelijkheid voor een aparte groep of zo?
Waar gaat Gogbot ergens door?
Yaaaaarrrr!!!!