News:

We now have an integrated wiki. Log in to the forum, then visit https://brassgoggles.net/wiki/.

Main Menu

Dutch Steampunk-meetup?

Started by Frau Tankgerhausen, January 13, 2009, 09:19:01 PM

Previous topic - Next topic

citizen_erased

Quote from: Stavros on June 30, 2012, 09:04:23 PM
En persoonlijk denk ik dat plannen via een forum best moeilijk is  ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch idee hoor maar is er geen mogelijkheid voor een aparte groep of zo?
Waar gaat Gogbot ergens door?

ik denk eigenlijk dat plannen via een forum juist makkelijk gaat, vooral zo in de beginfase - iedereen is toch al hier, en hoeft dus niet nog een aparte site oid bij te houden voor updates. Mocht het echt ergens op uit lopen, kunnen we altijd nog verder kijken of we ergens een facebook groep bijvoorbeeld aan kunnen maken.

Gogbot, zoals een paar posts hierboven uitgelegd, wordt gehouden in Enschede (vrij noordelijk tegen de grens met Duitsland, vanuit Vlaanderen is dat zeker een paar uur rijden met de auto, afhankelijk van waar in Vlaanderen je je bevindt).
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Stavros

Quote from: citizen_erased on June 30, 2012, 10:51:53 PM
Quote from: Stavros on June 30, 2012, 09:04:23 PM
En persoonlijk denk ik dat plannen via een forum best moeilijk is  ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch idee hoor maar is er geen mogelijkheid voor een aparte groep of zo?
Waar gaat Gogbot ergens door?

ik denk eigenlijk dat plannen via een forum juist makkelijk gaat, vooral zo in de beginfase - iedereen is toch al hier, en hoeft dus niet nog een aparte site oid bij te houden voor updates. Mocht het echt ergens op uit lopen, kunnen we altijd nog verder kijken of we ergens een facebook groep bijvoorbeeld aan kunnen maken.

Gogbot, zoals een paar posts hierboven uitgelegd, wordt gehouden in Enschede (vrij noordelijk tegen de grens met Duitsland, vanuit Vlaanderen is dat zeker een paar uur rijden met de auto, afhankelijk van waar in Vlaanderen je je bevindt).

ik bevind me in Oost-Vlaanderen. Maar is er naast Gogbot een bijeenkomst die wel in de buurt is?  ;)
En waar gaat castlefest ergens door? En is dat wel een steampunk-plek?
Zijn er niet meer Belgische steampunkers? Ik voel me wat eenzaam ;)
Yaaaaarrrr!!!!

citizen_erased

Quote from: Stavros on July 01, 2012, 05:37:39 PM
Quote from: citizen_erased on June 30, 2012, 10:51:53 PM
Quote from: Stavros on June 30, 2012, 09:04:23 PM
En persoonlijk denk ik dat plannen via een forum best moeilijk is  ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch idee hoor maar is er geen mogelijkheid voor een aparte groep of zo?
Waar gaat Gogbot ergens door?

ik denk eigenlijk dat plannen via een forum juist makkelijk gaat, vooral zo in de beginfase - iedereen is toch al hier, en hoeft dus niet nog een aparte site oid bij te houden voor updates. Mocht het echt ergens op uit lopen, kunnen we altijd nog verder kijken of we ergens een facebook groep bijvoorbeeld aan kunnen maken.

Gogbot, zoals een paar posts hierboven uitgelegd, wordt gehouden in Enschede (vrij noordelijk tegen de grens met Duitsland, vanuit Vlaanderen is dat zeker een paar uur rijden met de auto, afhankelijk van waar in Vlaanderen je je bevindt).

ik bevind me in Oost-Vlaanderen. Maar is er naast Gogbot een bijeenkomst die wel in de buurt is?  ;)
En waar gaat castlefest ergens door? En is dat wel een steampunk-plek?
Zijn er niet meer Belgische steampunkers? Ik voel me wat eenzaam ;)


Oef dat durf ik dus echt niet te zeggen. Ik weet wel dat er ook een Nederlandstalig steampunk forum is, misschien moet je eens daar kijken wat ze allemaal doen en organiseren?

Castlefest wordt geloof ik altijd in Lisse gehouden (als mijn geografie nog steeds klopt, ligt dat ergens tussen Leiden en Rotterdam, dus dat is dan voor jou dichterbij). Vorig jaar hadden ze op Castlefest wel een steampunktuin, maar het festival in het algemeen is sowieso leuk om te bezoeken. Ik ga het zelf dit jaar helaas niet redden ivm geld om te gaan, maar het is zeker een aanrader om te gaan, steampunk of niet.

Er zijn toch zeker meer Belgische steampunkers! Goed je ogen openhouden, je komt ze dan vast vanzelf tegen.
Als het enigszins troost: ik ken persoonlijk geen andere steampunkers in mijn buurt om mee om te gaan, dus ik weet wel hoe het is )=
(Ik woon overigens wel heel dicht bij de grens met Belgie, maar dan aan de andere kant, vlak bij Luik).
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Stavros

Quote from: citizen_erased on July 01, 2012, 07:39:54 PM
Quote from: Stavros on July 01, 2012, 05:37:39 PM
Quote from: citizen_erased on June 30, 2012, 10:51:53 PM
Quote from: Stavros on June 30, 2012, 09:04:23 PM
En persoonlijk denk ik dat plannen via een forum best moeilijk is  ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch idee hoor maar is er geen mogelijkheid voor een aparte groep of zo?
Waar gaat Gogbot ergens door?

ik denk eigenlijk dat plannen via een forum juist makkelijk gaat, vooral zo in de beginfase - iedereen is toch al hier, en hoeft dus niet nog een aparte site oid bij te houden voor updates. Mocht het echt ergens op uit lopen, kunnen we altijd nog verder kijken of we ergens een facebook groep bijvoorbeeld aan kunnen maken.

Gogbot, zoals een paar posts hierboven uitgelegd, wordt gehouden in Enschede (vrij noordelijk tegen de grens met Duitsland, vanuit Vlaanderen is dat zeker een paar uur rijden met de auto, afhankelijk van waar in Vlaanderen je je bevindt).

ik bevind me in Oost-Vlaanderen. Maar is er naast Gogbot een bijeenkomst die wel in de buurt is?  ;)
En waar gaat castlefest ergens door? En is dat wel een steampunk-plek?
Zijn er niet meer Belgische steampunkers? Ik voel me wat eenzaam ;)


Oef dat durf ik dus echt niet te zeggen. Ik weet wel dat er ook een Nederlandstalig steampunk forum is, misschien moet je eens daar kijken wat ze allemaal doen en organiseren?

Castlefest wordt geloof ik altijd in Lisse gehouden (als mijn geografie nog steeds klopt, ligt dat ergens tussen Leiden en Rotterdam, dus dat is dan voor jou dichterbij). Vorig jaar hadden ze op Castlefest wel een steampunktuin, maar het festival in het algemeen is sowieso leuk om te bezoeken. Ik ga het zelf dit jaar helaas niet redden ivm geld om te gaan, maar het is zeker een aanrader om te gaan, steampunk of niet.

Er zijn toch zeker meer Belgische steampunkers! Goed je ogen openhouden, je komt ze dan vast vanzelf tegen.
Als het enigszins troost: ik ken persoonlijk geen andere steampunkers in mijn buurt om mee om te gaan, dus ik weet wel hoe het is )=
(Ik woon overigens wel heel dicht bij de grens met Belgie, maar dan aan de andere kant, vlak bij Luik).

Het zuiden van Nederland? Rond Maastricht ergens schat ik jou. En ik zal zeker proberen naar Castlefest te gaan. Enkele vrienden van mij gaan er ook naar toe, maar het zijn geen steampunkers. :) alvast bedankt voor de tip, en misschien zien we erlkaar ooit eens :)
Yaaaaarrrr!!!!

Wolvic Neostis

Maak je geen zorgen, je bent niet de enige Belg op Brass Goggles!
Also known as Gabriel Claringbold
|. |O|. | De poëzie van Stoom en Staal
|. |. |O| The poetry of Steam and Steel
|O|O|O| Brass and cupper

Stavros

Dat is leuk om te horen  :) Vanwaar kom je ergens?
Yaaaaarrrr!!!!

Wolvic Neostis

Ik woon in Brugge, maar zit op kot in het Gentse.

Jij?
Also known as Gabriel Claringbold
|. |O|. | De poëzie van Stoom en Staal
|. |. |O| The poetry of Steam and Steel
|O|O|O| Brass and cupper

Floris von timothy

volgende week (6 t/m 9 sept.) is het gogbot festival, voor de mensen die zouden willen komen, zie ik u graag daar^^ de muziek is al te horen vanaf het station in mijn ervaring dus het vinden van het festival zal niet al te moeilijk zijn, en als je een steampunk met een metalen arm ziet, c'est moi^^
http://flowlow.deviantart.com/<br /><br />"--The only difference between science and messing around is writing it down..."- Adam Savage

Jiswah

aha nog Belgische steampunkers hier.
Ik ben van het West-Vlaamse Lauwe, bij kortrijk en zoek dringend Belgen om me bij te staan in Steamnation als eerste Belgische steampunk vereniging.
:)

Stavros

Ik kom uit Oost-Vlaanderen. Aalst om precies te zijn.
Aangezien ik slechts 17 ben is mijn steampunk-collectie niet legendarisch, om maar te zeggen zowat onbestaande.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk zelf maken (zowel uit principe als omwille van een constant geldgebrek) en zou het zalig vinden om andere steampunkers (is hier een beter woord voor  :P ) te ontmoeten en mee samen te werken.

Groeten,

Stavros (Karel)
Yaaaaarrrr!!!!

Achrist

Quote from: Stavros on October 05, 2012, 08:24:58 PM
Ik kom uit Oost-Vlaanderen. Aalst om precies te zijn.
Aangezien ik slechts 17 ben is mijn steampunk-collectie niet legendarisch, om maar te zeggen zowat onbestaande.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk zelf maken (zowel uit principe als omwille van een constant geldgebrek) en zou het zalig vinden om andere steampunkers (is hier een beter woord voor  :P ) te ontmoeten en mee samen te werken.

Groeten,

Stavros (Karel)

Rommelmarkten, rommelmarkten en nog eens rommelmarkten zou ik zo zeggen. En af en toe eens een kringwinkel maar die zijn al niet meer betaalbaar.
Je "Steampunk" collectie zal zo groeien. Nooit gesnapt dat iemand "steampunk" koopt. Dacht altijd dat het hele concept juist "selfmade" was?. Vandaar de "punk", hé. Ik heb het geluk van  dicht bij: Sint-Truiden, Tongeren en Luik te wonen waar dus net wekelijks de grootste rommel/antiek markten van 't land zijn. Dus aan grondstof geen tekort. Alleen steampunkers zelf zie je hier niet.

citizen_erased

Quote from: Achrist on October 06, 2012, 04:37:28 PM
Quote from: Stavros on October 05, 2012, 08:24:58 PM
Ik kom uit Oost-Vlaanderen. Aalst om precies te zijn.
Aangezien ik slechts 17 ben is mijn steampunk-collectie niet legendarisch, om maar te zeggen zowat onbestaande.
Ik wil namelijk zoveel mogelijk zelf maken (zowel uit principe als omwille van een constant geldgebrek) en zou het zalig vinden om andere steampunkers (is hier een beter woord voor  :P ) te ontmoeten en mee samen te werken.

Groeten,

Stavros (Karel)

Rommelmarkten, rommelmarkten en nog eens rommelmarkten zou ik zo zeggen. En af en toe eens een kringwinkel maar die zijn al niet meer betaalbaar.
Je "Steampunk" collectie zal zo groeien. Nooit gesnapt dat iemand "steampunk" koopt. Dacht altijd dat het hele concept juist "selfmade" was?. Vandaar de "punk", hé. Ik heb het geluk van  dicht bij: Sint-Truiden, Tongeren en Luik te wonen waar dus net wekelijks de grootste rommel/antiek markten van 't land zijn. Dus aan grondstof geen tekort. Alleen steampunkers zelf zie je hier niet.

Hey, Tongeren/Luik, dat is vlakbij mij! Zijn daar zulke grote antiek markten ja? Goed om te weten! Wanneer zijn die precies?

(Niet dat ik het geld heb om iets te kopen, maar ik kan zo op de fiets naar Tongeren, dus een keertje rondkijken kan dan wel - tenzij er toegangsgeld is, wat ik aanneem van niet?)
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Achrist

#62
Quote from: citizen_erased on October 06, 2012, 06:40:23 PM

Hey, Tongeren/Luik, dat is vlakbij mij! Zijn daar zulke grote antiek markten ja? Goed om te weten! Wanneer zijn die precies?

(Niet dat ik het geld heb om iets te kopen, maar ik kan zo op de fiets naar Tongeren, dus een keertje rondkijken kan dan wel - tenzij er toegangsgeld is, wat ik aanneem van niet?)

Vrijdagmorgen vanaf 05.00h. ofzo tot 12.00h. in Luik,boulevard de la constitution. Zaterdagvoormiddag in Sint-Truiden, veemarkt. Zondag voormiddag
07.00-13.00 in Tongeren (meer antiek dan rommel), centrum kort bij station (niet te missen). Ik sta zelf regelmatig in Tongeren en ook wel eens in Luik.
Nergens toegangsgeld.





Oo ik zie juist dat ik gedegradeerd ben :(


citizen_erased

Quote from: Achrist on October 06, 2012, 08:49:33 PM
Quote from: citizen_erased on October 06, 2012, 06:40:23 PM

Hey, Tongeren/Luik, dat is vlakbij mij! Zijn daar zulke grote antiek markten ja? Goed om te weten! Wanneer zijn die precies?

(Niet dat ik het geld heb om iets te kopen, maar ik kan zo op de fiets naar Tongeren, dus een keertje rondkijken kan dan wel - tenzij er toegangsgeld is, wat ik aanneem van niet?)

Vrijdagmorgen vanaf 05.00h. ofzo tot 12.00h. in Luik,boulevard de la constitution. Zaterdagvoormiddag in Sint-Truiden, veemarkt. Zondag voormiddag
07.00-13.00 in Tongeren (meer antiek dan rommel), centrum kort bij station (niet te missen). Ik sta zelf regelmatig in Tongeren en ook wel eens in Luik.
Nergens toegangsgeld.

oooohh thanks!
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Achrist

Antiekmarkten zijn trouwens een perfecte plaats om je te "outen". Daar lopen zo al genoeg weirdo's rond.

Antoine Jolivet

Hallo allemaal !

Er zijn ook steampunkers (of "vaporistes") op de Franstalige kant van de kracht !

En we zullen ontmoeten op 31st oktober in Namen.

Meer informatie op http://steampunk.fr/viewtopic.php?f=70&t=7942&sid=8ae37412c17b5b315a3487a1ab944cbd

Als jullie willen komen, zullen jullie welkomen !

(sorry als mijn nederlands niet zo goed is...)

Floris von timothy

gaan er nog veel mensen naar Emporium vernesque? http://www.emporiumvernesque.com/Enter.html
Ik ben er zeker te vinden, just look for the gentleman with the enormous rifle and iron arm.
http://flowlow.deviantart.com/<br /><br />"--The only difference between science and messing around is writing it down..."- Adam Savage

Marco

Quote from: Floris von timothy on November 09, 2012, 08:37:55 AM
gaan er nog veel mensen naar Emporium vernesque? http://www.emporiumvernesque.com/Enter.html
Ik ben er zeker te vinden, just look for the gentleman with the enormous rifle and iron arm.

Ik was deze helemaal vergeten, helaas. Veel plezier.

citizen_erased

Quote from: Floris von timothy on November 09, 2012, 08:37:55 AM
gaan er nog veel mensen naar Emporium vernesque? http://www.emporiumvernesque.com/Enter.html
Ik ben er zeker te vinden, just look for the gentleman with the enormous rifle and iron arm.

helaas, geen geld )=   misschien de volgende keer, als ik dan hopelijk een baan heb.
Sometimes I vlog: www.youtube.com/realkojitmal
(I even once did a steampunk related video!)

There`s a blog too: http://kojitmal.wordpress.com

Elf

Hallo!!

Wij hebben een winkeltje in Amsterdam en willen over  n paar maanden n steampunk opening houden!!
We hebben geweldige steampunk artiest die mee wil doen!!
We zijn nog op zoek naar andere steampunk artiesten en naaisters!!

Verder zouden we ook graag naar Engeland gaan naar steampunk beurzen..weet iemand iets??
Ik dacht dat zoek ik op internet, maar zal wel aan mij liggen, daar kan ik niks vinden!!  :-\

Trouwens Super deze forum!!
:) :) :) :)

XxxElf

Elf

Quote from: Elf on January 25, 2013, 11:09:03 AM
Hallo!!

Wij hebben een winkeltje in Amsterdam en willen over  n paar maanden n steampunk opening houden!!
We hebben n geweldige steampunk artiest die zijn prachtige lampen en werken wil exposeren!!
We zijn nog op zoek naar andere steampunk artiesten en naaisters!!

Verder zouden we ook graag naar Engeland gaan naar steampunk beurzen..weet iemand iets??
Ik dacht dat zoek ik op internet, maar zal wel aan mij liggen, daar kan ik niks vinden!!  :-\

Trouwens Super deze forum!!
:) :) :) :)

XxxElf


Marco

Hallo Elf, fijn te zien dat je zo fanatiek bent.
Als je in contact wilt komen met anderen, ga vooral naar events als de Elf Fantasy Fair (Haarzuilens), Fantastyval (Roosendaal) en nog vele anderen.

Er zijn diverse fora en groepjes uit Nederland te vinden (zoek oa steamgears, steampunk objective).

(En een beetje meer informatie over de winkel en de opening zou ook prettig zijn)


Hopelijk tot ziens.


Ricky-4all

DREAM OF STEAM

Cpt. Vanderstorme

Wie van jullie zullen er te vinden zijn op de eff dit jaar? Is er wederom een steampunk camp?

Marco

Quote from: Katarina on March 28, 2013, 04:13:12 PM
Wie van jullie zullen er te vinden zijn op de eff dit jaar? Is er wederom een steampunk camp?

Ik ben er alleen in Arcen bij (is misschien de laastste keer daar), maar ik denk dat er wel weer een kamp gaat zijn vanuit Steampunk Objective, toch?
Hoe dan ook, er zullen altijd Steampunks zijn en een hele hoop andere mensen die heeeeel aardig zijn.